4 december 2011

Världscupssöndag

  
       

Vilken höjdardag! Behöver jag säga mer? Lussebullsbak i morse, sedan iväg till sta'n på Skidskytte. Eftersom Världscupen alltid brukar kollidera med vårt träningsläger i Bydalen har jag faktiskt inte sett en tävling "live" sedan VM 2008. Desto roligare idag då. Bra fart på läktaren - jag tror vi måste hamnat på tyska avdelningen vid tjejernas tävling, men det är en otroligt sportslig publik. Även om Fourcad kanske inte fick den hyllning han förtjänade när han sköt fullt i sista stående och bugade mot publiken. Då var vi nog lite för mycket koncentrerade på Bergmans bommar, tyvärr. Sedan gjorde ju Helena en kanonupphämtning - superskoj!! Även om det mest ekade "Lena, Lena, Lena" i våra öron från de tyska läktargrannarna, när Neuner tappade och åkte ikapp bronset igen.

Och L, förlåt att jag inte hörde av mig, det blev lite bråttom i morse.... Sedan var väl snöstormen i pausen och hamburgerköerna inte direkt optimala för pyttisar. Det hade krävt lite mer planering än vad vi hade för dagen......

Hemma hade byalaget fixat grötkväll, så jag slapp middagslagningen och disken. I stället hjälpte grabbarna mig att tvätta bilen. Känns ju som att det äntligen borde kunna löna sig. Det snöar just nu och är vitt på backen igen. Måtte vi bara få behålla det den här gången!

7 kommentarer:

  1. låter som ni haft en härlig dag, tänkte på er när jag satt framför tv och tittade på skidskyttet. Någon mening med allt, att du inte hann höra av dig gjorde inget för jag satt på akuten med lille man till två i går natt så jag va ganska nöjd och trött, har bara varit hemma i dag.
    Linda

    SvaraRadera
  2. Åh jag som var tvungen att sitta i bilen hela dagen =(
    Hade varit fantastiskt kul att få vara på plats.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Hos oss är halva styrkan i Sälen på skidläger... jag o F får klara oss själva. Lördag på Alster, såg knappt en kotte pga av regn och storm... Söndag var vi på släktfika och fick nybakade lussekatter. Mysigt o gott.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det låter. Satt som klistrad vid TV:n så klart och kom ju på att du sitter på läktaren. Spanade men såg så klart bara en massa ansikten som jag inte kände. Hehe! Skulle nog inte känna igen dig även om du suttit ensam på läktaren.

    SvaraRadera
  5. Du såg inte Petter och Gunnar där i vimmlet? :O) Gunnar fick biljetter av mig i födelsedagspresent.
    Ja visst är det skönt att vara helt ensam i bland. Och mysigt att mojsa och småprata i sängen innan man kliver upp. Det är livskvalitet. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  6. Skidskytte på plats är - fantastiskt!

    Myran - menar du att du inte såg mig? Som jag vinkade!

    Katarina - Hade spanögonen på, men... träffade trots 7 100 i publiken ändå ovanligt många bekanta.

    SvaraRadera