3 december 2011

Lördag - hela dagen lång


Jodå - inbilla sig är man ju bra på. Så inte hinner jag allt det jag tänkt. Men annat, som jag kanske inte alltid tänker på att jag också vill hinna. Att spela Ubongo med yngste sonen, med ena ögat och örat utlånat till Skavlan. Titta på Robin Hood med båda och inse att det är 20 år sedan jag såg den första gången på bio. Den är fortfarande bra, men jag blev inte lika tagen den här gången, trots äldste sonens förtydligande att "nu är det romantik mamma!" Undrar om vi inte måste hyra den med Russel Crowe också. Det har ju hänt lite på 20 år. På filmfronten. På mammans preferenser då det gäller skådespelare. På tekniken, bildspråket. Ja, ni vet.

Vaknade i hyfsad tid i morse, tänkte en liten stund på allt jag borde kliva upp och göra, men låg kvar i stället - och somnade om! Sedan kom grabbarna och turades om att ligga i pappas säng och vi pratade om hur det var när de var små och vi sov hela familjen i samma säng huller om buller och andra tyckte vi var helt knasiga. "Hur kunde vi sova?" Och jag tänkte att när de är femton lär de inte sova i vår säng och bara njöt av värmen, lyckan att ha dem nära. Jag saknar det lite nu.

Till vår brunch ringde pappan och allt är bra i Estland också. Så beställde vi biljetter till morgondagens jaktstart i Skidskyttet, på läktarplats t o m. Det tror vi blir kul! Sedan försvann båda till kompisar och jag har kokat kaffe, ska läsa tidningen och njuter av att vara själv.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt med barnen i sängen även om de är stora. Tänk att få gå och titta på skidskytte i verkligheten. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. mysig morgon, själv längtar jag att få sova en natt utan en buffel i sängen som sparkar och bufflar. han är en liten natt uggla fått för sig att han bara ska sova en halvtimme till en timme när han lagt sig och sen vara uppe till halv tio. de va den kvällen det. många kramar Linda

    SvaraRadera