9 maj 2012

Anledning att fira


Idag hade jag förmånen att få åka med son no två till staden. Det var mer mammas-jobb-ärenden och skoinköp som stod på agendan. Men framförallt fick vi anledning att fira. Stort! Nationella proven i engelska hade rättats och grabben hade klarat godkänt med mer än dubbla poängens marginal. Wow!! Det blev dagen till ära anrika "Wedan" med både macka och tårta.

Jag tror nästan jag var gladare än han. För som han (vi) sliter med glosor som aldrig fastnar och stavning som är en omöjlighet. Men hörförståelsen gav nästan full pott! Så det lönar sig, ger resultat, går in... Fastän jag nästan tvivlar mellan varven när bokstävers följd kan tyckas så helt ologiska vare sig det gäller att läsas eller skrivas - och än värre på utrikiska.

6 kommentarer:

  1. >Härligt kämpat, här går vi i väntans tider för att få höra om resultaten för alla tre och jag vet inte alls vart de står! Men hälsa sonen att han gjort ett enastående jobb!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh heja heja er! Tjihooo!!!

    /fjällmor

    SvaraRadera
  3. Grattis till duktiga sonen.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Grattis till sonen! Kram

    SvaraRadera
  5. Sonen hälsar och tackar för grattishälsningarna - han är nog lite stolt han med ;)

    SvaraRadera
  6. :O) Så skönt! och bra kämpat båda två. Kram Katarina.

    SvaraRadera