23 maj 2012

Från 2 till 22 på 2 dagar

Jodå. Det svänger snabbt i hockey  - och i det fjällnära inlandsvädret! I förrgår var det 2 grader när jag åkte till jobbet på morgonen - brrr. Idag var det 22 när jag åkte hem sent på kvällen.

Allt formligen exploderar i naturen. Där det låg snö för några dagar sedan är gräset redan grönt. Trodde jag skulle hinna fota lite - man kan nästan se hur blad och blommor slår ut - men det hanns inte med idag. Har fortfarande alltför mycket på fixarlistan. Men kanske i morgon?

5 kommentarer:

  1. Kreativamaj 24, 2012

    Inte hade vi 22 grader med det går åt samma håll här uppe.Gubben lät tom bli att ta på sig långkalsongerna i morse. NU ÄR DET VÅR!! =)

    SvaraRadera
  2. härligt med värmen! eller hur?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Se där ja, då kan du också bada snart! Hehe..
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jomenvisst - det är helt OK med vår nu! Men inte badar jag än - även om några av barnens klasskompisar gjort det. Men en kille erkände för mig att det faktiskt var svinkallt....! Surprise.

    SvaraRadera
  5. Ojjj det var stora temperaturskillnader.
    Kramen

    SvaraRadera