8 september 2012

Helg utan planer

Efter en mysig pratstund i sängen med yngste sonen är förberedelserna för kaninbegravningen, med eget nytillverkat kors, hälsning i "kistan"och allt som hör till, i full gång. Det fanns dessvärre inget mer att göra för den lille, när tarmarna helt slutat att fungera. Husses sorg var stor, men modet ännu större när han tog det kloka, men svåra beslutet att förkorta lidandet för sin vän. Det känns dock mitt i all bedrövelse nu extra fint att Skuttis ena barn faktiskt snart kommer att flytta in hos oss.

På jobbet har vi varit totalt tekniskt duktiga den här veckan och löst en hel massa finesser på hemsidan. Nöjda blev vi då. Däremot upptäckte jag att den felaktigt beställda internetändringen som Telia så hjälpsamt tagit bort åt oss även hade ett mobilabonnemang i släptåg. Som ingen visste om eller någonsin kommer att nyttja. Måtte vi få väck det med. Snälla, rara Telia  - hjälp oss igen!!

I går kväll och natt jobbade jag i serveringen på byns dansbana. Tanken var väl att smita in och få svänga mina lurviga en stund också, nu när benen funkar som de ska igen. Men med endast 55 inlösta och en majoritet av tjejer/kvinnor/damer kände vi i serveringen att vi nog inte skulle spä på den ojämnvikten. Det blev ändå en lång och rolig natt med många skratt. Och snart ligger en helt oplanerad helg framför mig. Återstår bara lite av städningen av dansbanan, som kommer att gå snabbt. Det är väl fördelen sådana här gånger när evenemangen inte lockar den publik man hoppats på.

3 kommentarer:

  1. Så tråkigt..
    Det brukar kännas bättre med en "riktig" begravning.
    Jag bara bävar för våran katt, hoppas hon hänger med ett tag till.
    Hoppas han hämtar sig och att det går bra med den nya kaninen . Den kan ju hjälpa till.

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för fin kommentar på bloggen, blev så glad att du gillar mina foton!

    Och hmmm, jag började ju fota för en sådär 3 -4 år sedan och har egentligen inte fotat allvarligt sen 2 år tillbaka. Och faktiskt i ärlighetens namn är det hårt jobb och hitta inspiration som ligger bakom, en del har talangen från start jag har det då inte:)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Begravning är bra - både för folk och fä. Det blir liksom ett avstamp till att gå vidare. Tycker jag.

    SvaraRadera