9 september 2012

Produktfotografering del 2


Allteftersom bären mognar plockar jag med mig mina kompisars flaskor och burkar ut och försöker få till några vettiga bilder. Idag var det dock lite väl mörkt i blåbärsskogen. Eftersom såväl kamera som objektiv inte är de allra mest ljuskänsliga, blir resultatet därefter. Trots det pissiga ljuset hade det nog varit idé med ett polarisationsfilter för att dämpa blänk i plast och glas. Hmm, på't igen! Synd bara att jag inte har all den tid jag känner att jag behöver till detta.

För även om helgen låg blank och tom framför oss som ett oskrivet blad, försvann den i ett nafs. Efter en lång härlig surrfika med en granne, lite datafix (nu är Safari blixtsnabbt igen),  återerövrande av TV-soffan till en halvdan film, tvättvikning och kakbak i omgångar är helgen lika slut som jag.

Jodå - jag har förärats lite av sambons förkylning, men jag vägrar bli sjuk på riktigt. I gengäld tog han och putsade insidan på alla fönster på nedervåningen (!!!). Anledningen stavas nyinköpt elektrisk fönsterskrapa (av honom, alltså). Jodå - bara det inkluderar en motor så kan t o m städning bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar