18 september 2012

Ny dag, ny arbetsort

Har varit och gästspelat på nya, numera gamla jobbet. Kul att vara innanför de väggarna igen och träffa arbetskompisarna! Men faktiskt kände jag att jag inte längtar tillbaka så mycket som jag ibland tror. Förutom de extra semesterdagarna och den mer tidsanpassade arbetsbelastningen då. Skönt att känna att jag nog trots allt ändå är på rätt ställe (arbetsmässigt åtminstone) just nu i livet.

På vägen hem lyckades jag äntligen passa in ett shoppingstopp på Ås Trädgård. Förr om åren har väl behovet kanske inte varit lika stort, men nu..... Det blev både morötter, broccoli, lök och purjo och en god gratäng till middag. Jag lovar - det blir fler besök!

Efter första gympan för säsongen igår kväll har jag lite lätt träningsvärk mest överallt. Det är sådana gånger man undrar varför det inte ens blivit en endaste liten promenad i sommar. Stackars kropp. Och den ska jag nu ta och baxa ut i köket för att förbereda risifrutti till mellanmål och köttfärssås till middag för grabbarna i morgon. Själv ska jag på möte med alpina klubben och med lite tur - en konsert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar