16 september 2012

Saft och sol

Vila kan ibland vara nyckeln till snabbt tillfrisknande. Spenderade större delen av dagen igår i soffan med omväxlande te, kaffe och honungsvatten i muggen. Ett rum blev åtminstone så pass röjt att det går att städa nu och kvällen avslutades med Avengersfilmen  - inget jag skulle valt själv, men man får väl offra sig och läsa undertexter så att äldste sonen kan hänga med i handlingen när han vill se något i sin smak.

Idag är jag pigg! Så det har blivit gele´ och saft av vinbären som har pockat på att få bli plockade några dagar nu. En massa tvätt är tvättad och vikt och junioren har fått läxhjälp. Hann till och med ut i solens sista sken och känner mig på det hela taget ruskigt nöjd. Så nu är det bara att ladda inför en minst sagt intensiv arbetsvecka. Två jobb, möten både i Sverige och Norge, ett gäng deadlines att hålla och förväntningar om att leverera både det ena och det andra. Jodå, det ska nog gå bra det här.

15 kommentarer:

  1. Klart allt kommer att gå bra :-) Bor ni nära Norge?
    Vet hur det är att kolla filmer som man mest gör för nån annans skull. En gång tyckte Gabriella att vi skulle kolla på flera stycken Harry Potterfilmer eftersom jag inte sett dom.... men jag somnade.... så jag missade i princip alltihopa...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland väljer de ju bra filmer också :)
      Jo, vi har ca 8 mil till gränsen, så det är rätt nära. Sedan är jag involverad i en del samverkansprojekt med kommunerna på andra sidan gränsen.

      Radera
  2. Hej Anneli, Tack jag har ändrat. Prova skriva igen hos mig är du snäll och kolla om det funkar. Jag ska läsa din blogg imorgon. Nattinatti <3

    SvaraRadera
  3. Då har du fått nya krafter. Härligt! Hoppas du får en fin start på veckan! Kram

    SvaraRadera
  4. Nu behöver du inte vara avis på mina tomater längre. Barnbarnen har varit hemma i helgen och "länsat" hela plantan.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  5. Vila är viktigt, något jag själv borde lära mig mer =)
    SV: tack för dina fina ord hos mig!!

    SvaraRadera
  6. Tycker alla är förkylda och har ont i halsen nu.
    Skönt att du känner dig bättre!

    Va duktig du är som gör egen gele´!

    Hoppas det går bra med allt jobb!

    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men det är inte så svårt :)

      Radera
  7. Skönt för dig att vara pigg.. Jag har varit totalt orkeslös i över 1 vecka nu p.g.a. en envis förkylning..
    Det här med att svara på kommentarerna begriper jag inte riktigt.. Om jag kommenterar här hos dig nu, så går ju inte jag tillbaka till samma inlägg en gång till... Hur funkar det annars,, får man nåt slags meddellande om att du svarat eller måste man gå tillbaka.??

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det gör jag - går tillbaka till samma inlägg, om jag skrivit något jag önskar/hoppas/förväntar svar på.... Fast jag tror att du kan klicka i prenumerera på kommentarer till det här inlägget längst ner också - och få mail när du fått svar, eller nå't.
      Som sagt, detta kanske är överkurs för sådana som jag som gillar tvåvägskommunikation, och alltid skrivit ett gemensamt svar på kommentarer jag fått - under kommentarerna!!!

      Jag har sett att en del svarar i den andras blogg också. För "rörigt" för min lilla hjärna, funkar dock säkert lika bra.

      Men detta är en "världslig sak" som Karlsson på taket skulle ha sagt.

      Tjipp!

      Radera
    2. Haha, jag är inne på samma inlägg en gång till..
      Det är väl bra att det finns olika sätt men jag föredrar nog det som du tycker är rörigt..
      Om någon frågar mig om nåt så svarar jag i regel på deras blogg eller kanske med ett mail..
      Han som målar balarna där uppe "Kape" bor 4 km från vår stuga.. Gift med Folke Linqvists barnbarn..

      Kram på dig
      Maidi

      Radera
  8. He he... Ja säga vad man vill, men på det här viset trissar jag ju upp kommentarsantalet i alla fall ;)

    SvaraRadera
  9. Precis,, ja nu är jag här igen men jag lovar att det bara är till dig jag går tillbaka till samma inlägg mer än en gång:)

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag ääääälskar bilden till höger!! Precis så tänker jag mig mitt kära Jämtland och jag känner hur daggen faller och det blir rått och kallt och luktar gott i solens sista strålar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..och det sticker lite i näsan med en föraning av säsongens första frostnätter... :)

      Radera