27 februari 2009

Heldag med Storsjöodjuret

Jag och kollegan har varit på heldags seminarium på Jamtli idag. Kul och intressant, men vet inte om jag gjorde någon nytta där, direkt. En sak är dock säker - har jag tidigare trott att Storsjöodjuret finns, så är jag numera övertygad. Många vill att det ska "avslöjas" och bli "rumsrent" att ha sett det, men jag hoppas att man aldrig blir helt på det klara med vad det egentlgien är, för det skulle i mitt tycke helt förta mystiken och intresset kring detta okända.

Sedan gäller det ju att hitta fler entreprenörer som är lika finurliga som vattenskoterfirman till att skapa nya säljbara produkter kring odjuret - för det fixar i alla fall inte vi! Vi kan sälja Birger och boka aktiviteter som andra tillhandahåller, men som vår situation ser ut nu, klarar vi inte att producera egna aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar