8 februari 2009

Snön faller

Nu har det snöat konstant i dagarna tre. Härlig, fluffig och lätt som små fjun är snön. Verkligen lättskottat, om man nu håller på med sådant...

Jag har i stället varit på begravning på fredagen. Var efter en granne i 80-årsåldern. LG ville absolut ha med mig som sällskap, så då följde jag ju med såklart. Jag har genomgått någon slags metamorfos där jag inte längre ser begravningar som ett "nödvändigt ont" som enbart är jobbigt och ledsamt. Visst, det är fortfarande känslosamt, men jag tycker ju egentligen inte att tårar är ansträngande, snarare förlösande. När den avlidne är äldre och har levt ett rikt och gott liv, kan jag mer känna att begravningen främst är ett värdigt och vackert avsked, en stund att bara ägna åt den människan, som vi aldrig möter i livet mera. Men, om människan i fråga varit ung, då kanske jag tänkt och känt helt annorlunda.

Hann med lite ekonomijobb, fredagsmys med Felix ( Eric sov hos en kompis själv för första gången!) och annat stök också.

Lördagen ägnades åt bussleverans till Krokom kl 05.00 på morgonen, lite taktiksovning och packning innan vi kom iväg till sta'n för Revy, supé, två pubbesök och hotellövernattning. Riktigt mysigt. Vi fick sällskap av LGs ex med sambo också. Kul! Hon är hur trevlig som helst ( jag har ju aldrig pratat med henne riktigt förut). Vilken tur att hon dumpade LG till förmån för mig den där sommaren för 17 år sedan...!

I morse hängde vi på låset till frukosten, för LG skulle köra en transfer från Åre. Jag är precis hemma och mellanlandar för att sedan ta mig till Almåsa och fortsättning på Carvingkursen (för kallt för en heldag i backen, tycker jag, vid fortfarande -18). Med lite tur bör det finnas några orörda repor med djupsnö kvar att forcera när jag kommer dit!

3 kommentarer:

  1. Nu vill jag verkligen åka iväg någonstans och bara andas...

    SvaraRadera
  2. Hej!!!
    nu har vi också snö gud så härligt... idag har det varit en helt underbar dag med 6 minus ute och en stor sol underbart underbart. la in lite bilder på min blogg www.tesselie.blogg.se

    SvaraRadera
  3. skrev fel det ska vara http://tesselie.blogg.se

    SvaraRadera