15 januari 2011

Vackra vita vinterland



Det har snöat en del sedan sist vi tog en tur uppåt myrarna, hunden och jag. Idag var vi ute länge. Mådde gott. Förutom av vinden när vi vände, då blev det kallt och mina händer förvandlades så småningom till värkande isknular. Men det är härligt ändå att nöta på i timmar, njuta av vintern och lugnet i skogen. Även om det varken går fort eller blir en massa kilometer. Får nog ta ett snack med vallateamet också. "De" har inte skött sig direkt exemplariskt på sistone. Då blir det säkert ännu roligare att ta sig ut lite oftare.

Tänkte idag på vinterturen jag och bästa fjällkompisen fantiserat om. Nu väntar hon en ny liten bäbis, så den turen får vi skjuta på framtiden. Försöker peppa sönerna, men längd är verkligen inte deras grej, just nu. Kanske kan jag annonsera på FB?
"Otränad tant med dito lånehund önskar sällskap för stugtur i Jämtlandsfjällen när skoterföret är slut och solen värmer som bäst i april. Svar till: Fjällabstinens."

Mamman här i huset hade mer eller mindre medvetet missat att handla lördagsgodis den här veckan. Vilket visade sig vara en alldeles utmärkt strategi - här har bakats, blandats dipp och skurits grönsaker med en imponerande energi och frenesi. Med lite tur är engagemanget för att städa ut julen i två hus under söndagen lika stort.

8 kommentarer:

  1. det kanske går att ta en tur med bäbis i magen om vi inte går så sent i höst och inte har så bråttom
    fjällkompisen

    SvaraRadera
  2. jag menar i vår, inte höst
    fjällkompisen

    SvaraRadera
  3. Säkert :) Du som redan har foglossningar kankse borde tänka lite på dig och barnet??? Jag väntar gärna!

    SvaraRadera
  4. Åka skidor kanske är bra, jag ska prova, vi behöver ju inte så mycke packning. Linda

    SvaraRadera
  5. Knul är ett härligt ord. Jag brukar kalla "gubben" för goknul.
    Det lustiga är att ingen här nere i väst-Sverige kan uttala ordet så det låter inget vidare när de försöker.
    Hoppas du får tag på en ny fjällkompis.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Linda: Tror inte det jag - snarare tvärtom. Det kommer fler år!

    Maidi: Inte ny fjällkompis, bara en stand-in :)

    SvaraRadera
  7. I think this is adventurous to do it when you do it with a baby i cant wait to see that.


    Lawyer Internet Marketing

    SvaraRadera