20 januari 2011

Varde ljus


Vi har ett helt makalöst vinterväder. Inte för kallt, lagom med snö och ljust. Ljust dygnet runt. Jag känner hur energin återvänder. Ljusterapi, någon? Jag tror på't.

Jobbar och fixar för alpina klubben precis lagom. Så där så att det alltid finns att göra, men jag ligger inte efter. Om en månad har vi LVC-kval i Almåsa. Då lär det inte bli lagom. Lite nervös för hur det ska gå är jag redan.

Och så håller jag på med ett experiment. Lyssnar ibland på Susanne Lanefeldt på Radio Jämtlnad på morgnarna. Hon påstår att det tar 21 dagar att skapa en vana. Jag tänkte jag skulle skaffa mig vanan att röra på mig varje dag. Ett annat av hennes återkommande mantran är att "Lite är bättre än inget", så det har jag också annammat. Ena dagen blir det gympa, den andra några åk i backen, den tredje en hundpromenad - kort eller lång. Tänkte få till någon rutin för att ta mig ut i skidspåret också. Fram t o m dag 4 känns det lovande.

2 kommentarer: