25 november 2010

Coolaste tjejen


Lisa Miskovsky - Lover
Uploaded by Heartosphere. - See the latest featured music videos.

Brukar ibland låta mina tankar upptas av det faktum att jag inte har några särskilda talanger. Fuskar ju gärna med det mesta, men inget riktigt helhjärtat eller totalt hundraprocentigt. Halvbra på mycket, liksom.

Sedan finns det ju då sådana som Lisa - som är supersnygg, var en av sveriges bästa snowboardåkare men gav upp det för musiken och för att göra låtar som den här. Det är ju då lätt att tro att jag skulle kunna bli lite smått grön av avund och tycka att "Varför har just den människan fått allt"?

Men hur skulle jag kunna det? Hon är ju ödmjuk också tjejen - och så oherrans cool! Så jag tar och njuter i stället. Njuter av att det finns sådana som Lisa, och att en alldeles ypperligt medioker varelse som jag, får lyssna en gång till.

3 kommentarer:

  1. Du är en ädel människa, Anneli. Lite irriterad tycker jag nog man får bli! :-)
    /Helena P

    SvaraRadera
  2. Du är då för go! Visst måste man väl få visa vad man känner emellanåt men jag förstår ändå vad du menar.
    Vi är många som är "lite" duktiga på olika saker.
    Ha nu en underbar första advent och mys!

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Helena - vet inte om jag är så "ädel" i alla lägen - men just Lisa GÅR inte att bli irriterad på. Mer som att hon skulle platsa i vårt gäng - tycker du inte?

    Maidi - Jag blir nog mer "avis" på andra lika talanglösa som jag, som har ett driv och en beslutsamhet och kommer någon vart ändå. Det saknar jag... Mys på dig med!

    SvaraRadera