9 oktober 2011

Helgerna springer förbi


Finvädret igår hann jag aldrig med, på något vis. Här har prat- och kaffesällskapen avlöst varandra hela helgen - hur mysigt som helst, även om potatisen fortfarande är kvar i marken och golven fortfarande oskurade. Mina motionsambitioner la jag på hyllan och bakade i stället både bullar och matbröd, plockade ur en skrubb och sedan kom arbetskamraten S med nästan hela sin familj förbi för att värma sig lite efter sin svampplockning i blåst, regn och snö. Mellangrabben hann köra lite fyrhjuling också - vad gör det då om man håller på att frysa händerna av sig? Nu avslutar jag helgen med en bastu, lite pappersgöra till sambon och den sista handpåläggningen på skidklubbens bokslut.

PS Vad tycks om min nya kruka till farstutrappen? Garanterat frosthärdig och helt gratis! :)

7 kommentarer:

  1. Ser väldigt fint ut, som direkt ut ett inredningsmagasin.
    För att inte tala om hur annorlunda det ser ut mot för här. HELVITT när jag tittade ut sist.

    SvaraRadera
  2. Men ÅH så smart! Tack för tipset!

    /fjällan

    SvaraRadera
  3. Sa jag att sambon bedriver lite verkstad också? Där finns utrangerade fälgar i alla storlekar och flera färger - jag tyckte nog ändå att den svarta var "snyggast".

    Men man ska inte titta för noga på bilden - upptäckte precis behovet att måla om dörrfodren... Isch...

    Kreativa - bara vi fått upp "pärern" så får snön gärna komma :)

    Fjällan - Varsågod! Och tack för titten !:)

    SvaraRadera
  4. Superfin kruka du fått till.
    Menar du att det är så kallt och att det redan är snö??

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Men åh, vad fint! Så inbjudande.

    SvaraRadera
  6. Jättefint :O) ombonat och välkomnande. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  7. Men så smart med krukan!!
    Så ni har redan fått känna på snön.

    Jag som är ledig med dottern v.44 skulle gärna vilja slänga mig ut i slalombacken med henne men tyvärr så är det väl ändå för tidigt:(

    Kul med så mycket besök och det var säkert bullfrossa;)

    Kram Eva

    SvaraRadera