18 oktober 2011

Fotopaus igen - och åter till bokslukaråldern


Fick lämna kameran på återremiss, eftersom jag inte hittar det gamla minneskortet och den inte accepterar några nya efter verkstadsbesöket. 10 dagar till utan bildmöjligheter. OK, det finns en liten enkel kamera här någonstans, men den är ju definitivt inte lika kul och bra. Tur jag har schemat fullt denna vecka och ingen tid över till fotografering.


Lånad från Piratförlagets hemsida.

Efter kvällens restmiddag hjälpte jag sonen med matten - tänk så mycket enklare den blev med lite mat i magen. Sedan har jag läst. En hel bok bara sådär, rätt av, ikväll. Inte av kurslitteraturen då förståss, nej den kräver ju lite mera. Jag hade bokat Martina Haags senaste och fick hämta den på biblioteket idag. Gissa om den var hysteriskt kul! Martina måste vara helt galen, som kan fantisera ihop något så tokigt - flera gånger har jag skrattat högt, varvid övriga familjen har tittat konstigt på mig. En riktig crazy-bok! Fast jag skrattade ändå inte mest i de tokigaste kapitlen, utan i de mer subtila humoravsnitten - de där situationerna som faktiskt verkligen skulle kunna hända. Förvänta er inga djupgående karaktärsbeskrivningar eller poetiska naturskildringar. Som norrläning kan jag även tycka att researchen lämnar en del övrigt att önska ibland. Men i längden är den inte nedlåtande mot glesbygden och dess invånare, vilket jag ger den en stort plus för. Framförallt bjuder boken på många goda skratt. Så känner du för att muntra upp tillvaron litegranna, kan jag varmt rekommendera "Glada hälsningar från Missångerträsk".

2 kommentarer:

  1. TACK för tipset. Jag gillar Martina. Men inte hennes film den som är gjord efter en bok. Kommer inte ihåg namnet.

    Må så gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tja, det är ju ingen Nobelprislitteratur direkt - men klart godkänt för en stunds eftertankefri underhållning. Den följer i o f s lite samma tema som en av hennes tidigare - men det hindrar ju inte mig från några goda skratt :)

    SvaraRadera