8 oktober 2011

Jämlikt?

Det blev ett fasligt rabalder när Mona Sahlin betalade en Toblerone med fel kort. Håkan Juholt verkar så här långt komma undan sin lägenhetsmiss på 160 000 kr väldigt lindrigt. Undrar om han får dras med det lika länge som Mona med sin chokladbit? Inte för att jag på något vis försvarar vare sig det ena eller det andra. Jag bara konstaterar att det är långt tills vi är så jämlika i det här landet som vi utger oss för att vara.

Och då tycker jag det finns än mer anledning att vara kritisk till det som jag klassar som överförmynderi, när det gäller inskränkningen i att överlåta rätten och möjligheten för familjer att själva välja hur de vill fördela föräldrapenningen.

4 kommentarer:

  1. håller med dig jag.//Linda

    SvaraRadera
  2. Kul att det finns fler än jag....

    SvaraRadera
  3. ja visst är det märkligt, det ska vara man till det... mamma H

    SvaraRadera