30 oktober 2011

Kan jag få en extra timma i natt med, tack?

Just nu borde jag läsa ut en bok och skriva en analys på den. Men... Natten är ännu ung och det gör inte såå mycket om jag är lite tröttare än vanligt i morgon. Barnen har lov till veckan, och det är ju bra mycket enklare att bara ha sig själv att tänka på till frukosten.

Måste bara skryta över alla duktiga föräldrar och barn i Alpina klubben som kom till backen och hjälpte till med röjning, käppsortering, städning och lite annat ditten och datten. Det är ju så kul och går ju så lätt när alla hjälps åt. Själv blev jag lätt oförstående "Gratulerad till tvillingarna" och stod tydligen för underhållningen utan att riktigt veta om det innan vi hunnit fram. Allt med anledning av det lätt stressade sms jag skickade till vår (numera f.d) ordföranden, när jag redan borde varit på plats och det nybakta vi skulle ha med till fikat, vägrade bli klart så snabbt som jag inbillat mig :
"Blir lite sen. Bullarna är ännu i ugnen."

4 kommentarer:

  1. Ojdå, jag skrev en kommentar som försvann men jag försöker igen..
    Jag fattar inte att jag har missat ditt inlägg till mig men gud så glad jag blev över det och en aning rörd också måste jag erkänna.
    Så roligt att kunna placera dig på Jämtlandskartan och jag har ju haft mina aningar men förstått att du kanske inte ville avslöja var du bor.
    Det är nog 5-6 år sen jag sist besökte Bakvattnet och då fanns den lilla stugan kvar där min mamma föddes. Wiklander hette hon som barn förresten.
    Jättetack för inlägget och massor av kramar till dig..

    Maidi

    SvaraRadera
  2. :O ) Ler när jag läser ditt inlägg.
    I helgen åker vi till Åre för en natt på holiday club. Ska fira mamsen som fyller pensionär. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Vassego Maidi! Kul att du uppskattade "ditt" inlägg!

    Katarina - myyysigt!!!

    SvaraRadera