27 mars 2012

Deppigt nu

Det här vädret gör mig galen!!!

Det regnar och regnar och allt det vita, vackra , fina blir smutsigt, fult och och mörkt. Vad hjälper det med längre,ljusare kvällar när allt är en sådan gegga att det inte går att ta sig för med något. Jag har nog en släng av vårdepression eller.... Jag menar, det blir ju en månad för kort skid/skoter/pimpel/vintersäsong - nu bara försvinner den tid som annars brukar hålla mig flytande tills blommorna börjar blomma på fjället i juni. Och se'n lär ju den säsongen krympa också, för allt börjar för tidigt och går för fort och då finns inget kvar som blommar i augusti.

Näej, nu har jag nog hamnat helt på den negativa sidan. Kanske för att vi ska på begravning på torsdag. Hela familjen åker iväg och blir borta i två dygn. Vi ska t o m bo på hotell, men med tanke på anledningen är det svårt att glädjas ens åt det.

Får ta och jobba som tusan i stället, för att slippa tänka på allt detta trista. Och se framåt. Bortom horisonten finns ju ljusglimtarna; Jesus Christ, dansgala, 50-årskalas och lite gubbrock på det..... 

5 kommentarer:

  1. Skickar en massa peppkramar

    SvaraRadera
  2. Det blir vinter förr än du anar igen... Lovar!
    Tänker på er och skickar kraft och energi inför torsdag. Stora kramar!

    SvaraRadera
  3. Snart är det varmt och skönt. så det gäller att tänka positivt :)
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  4. Nästa år kanske det blir en fantastisk vinter vi måste ju hoppas...

    SvaraRadera
  5. Tack ni goa!! Och jag är nog helt inne på Kreativas linje - nästa år, då blir det vinter !! Värmen kan gärna få komma lagom några veckor i juli, det räcker för mig ;)

    SvaraRadera