20 mars 2012

Regn i mars

Vi hade planerat att åka lite skidor ikväll, men på vägen hem regnade det som om himmelens alla portar hade öppnat sig, så vi styrde om till läxläsning och pappersjobb i stället. Jag tillhör ju dem som i n t e vill ha regn under vintermånaderna, så jag blev minst sagt lite less, grinig och ja, nästan arg.

Men sedan förstod jag.
Det är änglarna som gråter, för på min bloggpromenad ikväll fick jag veta att en av mina nyfunna bloggfavoriter har mist sin syster idag.

Jag hatar cancern. Den som roffar, tar och berövar oss våra älskade. Och jag är rädd för den. Inte för egen del, men för att den ska ta fler av dem som jag har nära, bryr mig om och behöver i mitt liv. Hur många gånger orkar man vara stark, stå bredvid och formligen se en älskad person tyna bort inför ens ögon? Jag vet inte. Men jag vet att det är något jag önskar att ingen människa ska behöva uppleva alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar