28 mars 2012

Vi åker bil

Mil efter mil i mörkret genom ett avtinat Sverige. I kön efter långtradarna sitter jag och betar av jobbmail, klubbadministration och nu lite bloggeri. Vi har bussens ICE-net med oss. Killarna har facebookat, vi har letat adress till kyrkan imorgon och resan har gått smidigare än vi kunnat tro.

Mannen kör. Alltid. Vad är det med yrkeschaufförer och deras extrema åkrädsla? Nu har vi en halvtimma till hotellet och närmare fyra timmar kvar att köra i morgon. Hade det inte varit smidigare med tåg? Förmodligen. Men nu är det så att kombinationen entreprenör, kort varsel och hela familjen stavas bil hos oss. Gnatt!

2 kommentarer:

  1. Just nu blir jag ledsen när jag läser om bilar eftersom min kära skrot Olga är på verkstan och jag saknar henne jättemycket...
    Kvällskram :)

    SvaraRadera
  2. Bilar ja - bra när de funkar, men däremellan... :(

    SvaraRadera