11 mars 2012

Hemma igen


 
   

Joråsåatt..... Ledighet kostar. I form av jobb, städning, kursuppgiftsinlämnande och tvätt i kubik sedan vi kom hem. Och så är det ju en massa idrott på TV:n också som jag bara måste snegla på mellan varven. 

Hursomhelst. Vi fick en snöstormsdag i Ramundberget med några av livets fnissigaste stolliftsåk när vinden mojnat. Dit måste vi nog igen, för vi vet faktiskt inte ens hur det ser ut där. Än. En soldag till i Funäsdalsberget och med nyslipade skidor var "Nol i Egga" med 60% lutning inte läskig längre. Slutligen, hem tog vi vägen över Flatruet - minst sagt speciellt.

Sambon jobbar och jobbar och jobbar. Han är så slut att han knappt orkar svara på våra frågor längre. Intalar mig att det INTE är mitt ansvar. I den åldern måste man inse själv, inget annat hjälper. Men det positiva är att jag kunnat koncentrera mig på den välbehövliga saneringen av hemmet i helgen. Känns ju nästan vårfint här nu. Lite frisk (i bokstavlig mening, så som det blåser) luft på det så orkar vi ta nya tag - veckan som kommer är minst sagt fulltecknad. Igen.

2 kommentarer:

  1. Kitesurfing - mitt i vintern? Brr... Här har den säsongen inte kommit ingång ännu.
    Låter inte bra med en så stressad gubbe. Ha en go söndag, vi har ju fått en massa medaljer idag. Heja heja.

    SvaraRadera
  2. Mitt på kalfjället dessutom - såg helt galet roligt ut! Det är som det är med sambon, men det brukar lugna ner sig framåt påsk, när säsongen är över.

    SvaraRadera