13 september 2010

Det här nya jobbet som jag har


Jo, det går bra, men inte så fort och effektivt ännu. Mina nya arbetskamrater är trevliga - och många. Och inte i närheten av så flamsiga som jag och J kunde vara. Lokalerna är fina, men saknar Turistbyråns charm. Arbetsuppgifterna klarar jag ännu utan större ansträngningar, även om det tar tid. Men där finns mycket annat nytt och intressant att ta del av. I framtiden. Jag övar engelska och tyska, varje dag. Det är kul. Och här saknas inte pengar hela tiden. Behövs något så är det liksom bara att beställa. Utan att fundera i fjorton varv först. De långa resorna och dagarna kunde jag klara mig utan, men i övrigt?

Jo, det är en klart annorlunda miljö och jag tror det kan bli riktigt bra det här.
Men jag saknar J. Mycket t o m.

4 kommentarer:

  1. Vad utvecklade att få ett nytt jobb mitt i livet. Jag avundas dig. Jag försökte men det var nog inte meningen, just då. Jag ska inte ge upp, men det är ju inte bara att välja och vraka precis. Jag är glad för din skull. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Hittade till din mysiga blogg i mitt hoppande runt om i bloggvärlden. Kommer absolut tillbaka. Kram så länge.

    SvaraRadera
  3. Jag hänger inte med i alla svängar för p.g.a. mitt numera hemska jobb har jag inte mycket datatid här hemma.
    Jag förstår att du bytt jobb och saknar din arbetskompis.
    Efter 1/10 kommer jag att sakna flera stycken för på mitt jobb har de gjort en stooor omorganisation och rört om i grytan ordentligt.
    Nu när du nästan vet var min Jämtlandsstuga är, förväntar jag mig ett celebert besök nästa sommar.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Katarina - ja jag hoppas verkligen det. Just nu är jag bar alite ambivalent....

    Bröderna Bus - åh, tack och Välkommen!!

    Black Iris - Jodå, här får man ligg ai om man ska hänga med ;). Men du fick alla rätt!

    SvaraRadera