2 september 2010

Typiskt, va!


Minns ju inte när jag var hemma från jobbet sist p g a sjukdom. Visserligen var jag ruskigt dålig i julas, men då var vi ju ändå lediga. Men nu, andra dagen på nya jobbet ligger jag här med feber, snorfyllt huvud och värk i hela kroppen. Bara att kapitulera och stanna hemma. Trist, så in i vassen trist.

Om detta är en del av mitt nya liv, då gäller det att tänkta till. Hm, gör nu en inköpslista med mer äpplen, apelsiner, citroner, färsk ingefära och allsköns frukt och grönsaker som bara innehåller en massa vitaminer, antioxidanter och allt vad de där nyttigheterna heter. Så lätt låter jag mig inte nedslås!

Men kantarellturen på lördag, den har jag redan nu ställt in. Tror inte en 8-timmars, tung tur med mycket myrpromenader är att rekommendera två dagar efter sängläge, direkt.

2 kommentarer:

  1. Snorfyllt huvud verkar allvarligt.
    Du verkar i alla fall veta hur du ska kurera dig.
    Varje natt på jobbet har jag med mig en stor flaska vatten som jag rivit färsk ingefära i och pressat i en halv citron.
    Ska tydligen mota bort en del.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Citron och ingefära inköpt. Mår i o f s redan bättre, men gissa om jag också ska förse mig med en sådan vattenflaska resten av hösten och vintern!

    Kram tebax!

    SvaraRadera