30 september 2010

Så ledig som man kan bli

Ledig dag, jovisst. Började dagen med att läsa hälften av en vetenskaplig artikel om bröstcancerpateniters behov av emotionellt stöd under behandlingen - på tyska! Sedan blev det sex i stället för tre timmar på gamla jobbet. Hem för att snabbt som attan mata grisar, höns och familjen för att hinna i tid till slalomträningen. Smet sedan tidigt därifrån till förmån för ett föräldramöte.

Efter en timmas jobb för nya jobbet unnar jag mig nu lite blogg- och facebookpaus. För innan jag mest troligt stupar i säng, ska här hängas tvätt, plockas ihop, helst diskas, den tyska artikeln läsas klart (så att jag i morgon kan ge en sammanfattande översättning till de två sjuksköterskestudenterna som är anledningen till att jag läser den) och sist men inte minst ska jag packa lite.

Jo, för i morgon kväll är jag bjuden på kalas med övernattning och indisk mat och mina allra bästaste, finaste Turistbyråkollegor.

Men ändå, det enda som grämer mig lite idag, är att kameran legat hemma utan batterier. Höstmorgnarna den här veckan har bara varit outstanding vackra. Håll tummarna för att det håller i sig en dag till.

2 kommentarer:

  1. En fin dag till blev det. hoppas ni får en trevlig fest. kram L och guddottern

    SvaraRadera
  2. Fint blev det - och trevligt!

    SvaraRadera