19 september 2010

Valet är över

Och det gick väl som förväntat. Förutom att SD med stormsteg tog sig in i riksdagen. Det hade åtminstone inte jag kunnat föreställa mig. Skrämmande. Hur kunde det ske? Och vad händer nu?

För även om jag sympatiserar med Ohlys åsikter om SD, tror jag inte lösningen ligger i att vägra träffa dem. Jag tror att vi måste våga diskutera, föra fram fakta och argument som står emot främlingsfientligheten. Så faller de förr eller senare på eget grepp. Åtminstone hoppas jag det.

Och i djupt inuti är jag lite lättad och tacksam över att mina föräldrar aldrig behövde uppleva detta val.

3 kommentarer:

  1. Känner precis som du om att det är bra att föräldrarna slapp uppleva detta val.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att Ohly upträdde högst omget då han inte ens kunde tänka sig att sitta i samma sminkloge som Jimmie Åkesson. De är väl ändå vuxna människor båda två???
    Förövrigt lägger jag inga värderingar i det.
    Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Ja, ett märkligt val. Och efterspelet har väl precis börjat.

    Men, jag är övertygad om att det enda sättet att bemöta dårskap är genom kunskap och fakta.

    SvaraRadera