22 september 2010

TV tid

Tog oss inte till sta'n. Det fick liksom stå tillbaka när sen hemkomst, spöregn, trötta barn, busskörande karl, bortsprungen hund och 5,5 mil tillbaka till sta'n visade sig vara kvällens realitet. Men de vann ju i alla fall - vilka killar!!

Och när vi ändå snackar killar. Jag som sällan brukar se på TV har nu lyckats hitta två riktiga "feelgood"-serier som jag gärna vill följa. "Glada Hudikteatern" igår är ju en självklarhet och "Berg flyttar in" ikväll är en favorit sedan tidigare. T o m LG blev tvungen att dra på smilbanden. Men bara tanken på att bo med någon så effektiv och disciplinerad gör mig helt matt.

Fast just i morgon skulle jag ha behövt en så'n där Gunde-kom-ihåg lista. Är så många och helt olika saker som jag bara måste komma ihåg. Misstänker att risken är stor att något blir totalt bortglömt.

2 kommentarer:

  1. Jag har visst missat en del bra program, men så är det när man jobbar hela nätterna.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Nädå, du har inte missat något. Men ska man nu liks hänga framför TV:n så var de där båda i alla fall alternativ i min smak. :)

    SvaraRadera