7 september 2008

Husmorshelg

Två lata sköna dagar med sol och vackert väder. Jag har njutit av vädret, servat killarna vid bygget av en kaninrastgård. ( Andra har kaninbur, men här bygger vi rastgård...) Tagit upp löken, gjort ny müsli, tvättat, hängt och vikt 5 maskiner med tvätt, plockat 10 liter svarta vinbär och kokat saft, bakat en kaka i långpannan som vi med hjälp av diverse gäster ätit upp idag, druckit kaffe i solen , "sytte" kanin och i övrigt fördrivit dagarna så mycket utomhus som möjligt. Så här inne råder fortfarande kaos, men det kan ju ha varit sista "sommardagarna" för i år... Har inte vågat / hunnit mig ut i skogen dock, har ju lovat Barbro att kolla trattisarna.

Killarna, särskilt Felix, har varit engagerade i jultidningsförsäljning mellan byggandet. Sedan har de haft kompisar här båda dagarna också. Nu är de ju så stora att de sköter sig själva, men ibland har vi lite "fritis"-känsla här hemma. Kul ändå att det verkar som att de flesta barn gärna kommer hit för att leka - undrar om det håller i sig när de blir större?

Pratade med några som varit på Nordman i Gärde och det hade, som förutspått, varit en fantastisk upplevelse. Vi åkte trailer med LG till Åkersjön i stället. Jag kan inte låta bli att tycka att det är mysigt att åka lastbil - speciellt på kvällen. Har ju tyckt det ända sedan jag som barn fick följa pappa till Väja. Och igår så stod jag där i trädgårdslandet och tänkte att när barnen blir större ska jag följa med oftare, och sedan ringer LG och vill att vi ska åka med....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar