15 september 2008

Vardagslyx

Eftersom jag blev bjuden på surströmming igår, sparade vi de tinade rödingsfiléerna till lunch idag - till dem åt vi egenodlade "färskpärer" kokta med dill ur det egna landet och till det en sallad med grönsallad, gurka och gula tomater - allt från egen täppa och växthus. Lycka! Att man kan få ha det så bra?!

Har ju varit ledig idag, men inte direkt fått mycket gjort. Började dagen, sedan barnen åkt till skolan, med att läsa lite, jobbade sedan några timmar, åkte på utvecklingssamtal och klippning med Eric. Sedan var dagen liksom - slut.

Har kollat vädret i Peljesac nu igen i kväll - ser ingé vidare ut. Ramlade in på en del tänkvärda bloggar i stället ( vädret var ju inte så kul att kolla på längre.....) och hamnade på en som fick mig att fundera på varför man bloggar och vad man skriver på sina bloggar. Jag tror ju att det finns lika många anledningar och inriktningar som det finns människor som skriver. Jag skriver i alla fall för att det är kul att skriva, för att släkt långt borta ska kunna kolla och få ta del av vad vi gör och hur vi mår när de själv har lust, och till sist för att få reda upp några av alla tankar som snurrar i mitt lilla huvud och få dem på pränt.

En annan (blogg alltså) ledde mig, efter en del avvägar, till Glada Hudik Teatern och deras Elvisföreställning. Biljetterna till de föreställningar som de ger i Sundsvall den 9-11 oktober var nästan slutsålda redan, men de hade en extraföreställning på lördag kväll. Jag tror Felix fröken var på detta i samband med en vidareutbildning i fjol. Måste fråga henne lite mera i morgon. Tror det hade varit kul även för Felix och Eric att se den - och så kunde vi passa på att hälsa på moster i Sundsvall samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar