14 september 2008

Tiden springer

I fredags hade jag ledig dag, men var ändå på ett möte i sta'n. Det kändes rätt bra, under omständigheterna, så jag hoppas nu att det löser sig med ekonomin för den biten också. Lite jobbigt är det allt att vi alltid har så smått om pengar, men man lär sig ju hushålla och blir rätt allround, om man säger så... Men återigen känner jag att jag måste bli effektivare på jobbet -har varit lite mycket "mañaña" ett tag.

Hann med att klippa mig innan mötet också. Fick en ung Ö-vikstjej till frissa. Roligt att höra oss båda slå om till Nolaskogs-Ångermansländska i en grisblink när vi konstaterat att vi var"från samma håll". Så nu har jag en hypermodern frilla, som jag inte har en aning om hur jag ska få ordning på själv när jag tvättat håret - längre fram än bak, nå'n slags variant på Viktoria Beckhams frilla innan hon skalade av rubbet och färgade det mörkt... Ja, ja det blir nog bra!
Var sedan och bytte mina trasiga stövlar till helt nya - igen! Tack Wedins!!! Suveränt kundmottagande vid reklamationer må jag säga!

På kvällen hade vi myskväll med chips åt barnen och rödvin åt mamma. Undrar om pappa fick nå't alls? Var han överhuvudtaget inne, eller befann hann sig i verksta'n? Jag har ingen aning för jag slocknade först av alla i soffan.

Resten av helgen har rusat förbi med saftkokning - rödvinbär den här gången, matlagning, tvätt, skjuts av barn till höger och vänster för att leka med kompisar (blir ju några mil när de någon gång vill träffa några som inte bor i byn), kaffe och prat hos kompisarnas föräldrar vid hämtning och lämning ( trevligt, men tiden springer iväg!!!), Linda på middagsbesök och skogspromis (Milda Matilda vilken avverkning grannen har gjort i "vår" promenadskog - och dessutom en gallring precis på mina närmaste Trattkantarellställen - drabbades nästan av lite Greenpeace-varning där ett tag, men insåg ju snabbt att det är ju faktiskt inte min skog...), lite jobb och mycket tjat på Eric om att börja göra semesterläxan redan nu och som avslutning blev jag bjuden på surströmming av farmor och svägerska.


Nu kommer grabbarna ur duschen, blir klippning för dem på måndag respektive tisdag. LG kommer och grymtar något om att han vill ha hjälp med några fakturor. Bra det, han behöver få in lite kontanter om det hela ska gå vägen.

Imorgon har jag semester - igen, men så mycket jobb som jag har med mig hem är det ju tveksamt om jag hinner vrålstäda så där som jag ursprungligen tänkt mig. Känns ändå skönt att få ta saker och ting i den takt och ordning jag har lust till, och lite städning ska det nog kunna bli också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar