20 juli 2020

Alla dessa "borden"....







Tänk - nu har jag varit ledig i 4,5 veckor och vet egentligen inte alls vad tiden går åt till. Återstår 3,5 veckor av "sommarlovet" och paniken börjar krypa sig på. Städningen, bakningen, hus- och växthusfix och lagning - allt är kvar! Vad har jag egentligen gjort då? Ja, läst förstås - hela tiden och kanske t o m alldeles för mycket. Som sagt, vandringen i Höga Kusten inklusive förberedelser och lite efterjobb (läs inköps- och kompletteringsresor till Östersund), totalt 9 (!!) dagars reparation av gärdesgård i buan blev det (OK, vi har inte jobbat heldagar, men ändå, tiden försvinner liksom bara), en guidning på Ansätten, lite cykling, promenader, någon joggingsväng och flytt av djur till sommarbeten. Det var allt. Och en massa matlagning som vanligt och faktiskt en hel del bakning - men allt är redan uppätet, så den där tanken att jag skulle baka, frysa ner och spara, den finns ju fortfarande kvar.

Idag är det grått och lite halvregningt. Klev upp i tid med ambitionen att storstäda och kanske baka litegranna. Fixa pappersgörat för bussen som jag skjutit på sedan mars då Coronan blev ett faktum, skriva lite mail till elever och föräldrar som jag inte kommer träffa till hösten......Snart har halva dagen gått och jag har kommit så långt som till att googla torkrecept inför en önskad fjällvandring, bakat frukostfrallor och läst tidningen (noggrant) via nätet. Det går ju för himla bra det här!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar