5 maj 2010

You made my day

I Lillänge finns en självplock. En så'n där som man ska vara 20 för att få handla på och visa leg om man ser ung ut. Jag har inte ombetts visa nå't de senaste 20 åren, tyvärr.

Men idag! Tja, expediten bad väl inte riktigt om det, men när jag tog fram betalkortet slängde han ett getöga på plånboken, där kökortet sitter:

-"Ja, där fattades bara E:t på C:et."
-"Oj, ville du se det???"

Kvickt som ögat tackade jag så mycket! Han kontrade med att om tillfälle gavs skulle man alltid "kolla". Är nog inte för inte som just den butiken fick betyg som landets bästa - snacka om värdskap! Att se de egentliga behoven, gladare kund har sällan gått ut genom de dörrarna. Övriga i kön fick sig också ett gott skratt. Jag som vanligtvis är en mycket måttlig alkoholkonsument, kan plötsligt tänka mig att bygga upp en vinkällare, eller nå't.

Förutsatt att jag alltid får handla av just den supertrevlige killen, förståss!!

2 kommentarer:

  1. Å få visa leg varenda gång så att du känner dig som nyss fyllda 20........:-)))

    SvaraRadera
  2. Ungefär så, ja! :)

    SvaraRadera