23 mars 2013

Finally friday

Två veckors semester går inte obemärkt förbi när man åker bort mitt under en tid då alla andra verkar jobba som illrar. Den första veckan åter på hemmaplan har varit minst sagt hektisk för att på något vis axla försöken att komma ikapp. Jag förundras lite över med vilken entusiasm och lätthet jag ändå tar mig an logistikpusslet, läxbråken, svärföräldrarnas sjukhusbesök och den övriga vardagsstressen igen. Semester kanske inte är så dumt ändå......??

Hur som helst är jag grymt nöjd med insatserna så långt denna vecka - en gästundersökning initierad, deltagande i turistbyråträff kombinerad med lokal shopping, tre skiddagar som tävlingsarrangör och två skidkvällar som ledare avklarade, visumansökningarna till Rysslandsresan nästan färdiga, en höna som lagt sig att ruva och sonen har bärgat hem två E:n i prov han fick skriva häromdagen efter frånvaron,

Lägg till det dagens megamöte med redovisningsfirman och projektredovisningen liksom bokslutet är bärgat. Avsluta sedan dagen på traktens niondeklassares riktigt, riktigt bra, roliga och proffsiga musikal, där sonen hade hedersuppdrag som lottförsäljare och roddare - kan det egentligen bli så mycket bättre???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar