26 maj 2014

Hönslycka

Jag är så glad för mina små tanter. Just igår iddes jag inte byta om till ägginplockningen. Kom på mig att det hade kunnat bli en riktigt cool modefotografering därute, om inte  klänningen varit helt off och 16 år... Hur som helst - Silvis har till slut bestämt sig för att ruva igen. Om allt går vägen blir det tillökning runt midsommar. 

Annars var det en lugn morsdag med regn, tårta och svärmorsbesök. Hon var inte så pigg, så det slutade med att hon föll i ultrarapid och skrämde oss alla rejält. Men det gick efter omständigheterna bra. 

Och så var det ju EU-val. Resultatet är minst sagt oroande, när var tionde person sympatiserar med SD. Tvivlar på att de flesta läst hela partiprogrammet och än mindre kunnat sätta sig in i vad det i förlängningen egentligen innebär för kvinnor, homosexuella, flyktingar och alla andra.......

2 kommentarer:

  1. Åh, dessa underbara ägg. Tänk att jag tycker ägg är så vackra. Speciellt när de har annan färg än vit. Det hade varit roligt med lite fashionfoton i hönsgården. Spelar ingen roll vilka kläder du har.
    Jadu, SD håller på att skrämma slag på mig. Vad är det som händer?
    Ha en go helg och hoppas att ni har lika fint väder hos er som det är här nere i söder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar ju mångfald även bland äggen jag ;)

      Radera