5 maj 2014

Sköna maj välkommen?

Vips så har det gått inte en eller två utan hela tre veckor sedan jag kom mig för med ett blogginlägg.

Kan inte skylla på att det varit mycket på jobbet, att vi varit ute till fjälls hela dagarna eller så mycket annat för den delen heller. Nej, jag har faktiskt haft mer än en veckas semester och rent generellt bara varit rätt allmänt slö och trött. Sedan har jag i och för sig åkt lite skidor, ännu mindre skoter och dessutom hunnit med en tur till Stockholm, en begravning och en dunderförkylning på det. Så någonstans kanske det finns, om inte en ursäkt, så åtminstone en förklaring till den emellanåt förlamande orkeslösheten. När jag därtill emellanåt drabbas av partiell minnesförlust och förträngning av sådant jag borde komma ihåg, då blir det lite läskigt. Som när jag igår kväll inser att idag är sista dagen för att lämna in deklaration. Min egen, svärfars och svärmors gick som en dans via nätet, men nu sitter jag här kvar med den för pappas dödsbo som inte verkar funka att deklarera på annat sätt än pappersvägen.

Hmmm, undrar hur dyrt det kan bli? Jag ringer och frågar!!
Den tanken var jag nog inte ensam om:

- "Du har nu plats 178 i kön………."

2 kommentarer:

  1. Kreativamaj 05, 2014

    Hej och välkommen tillbaka till cyberrymden!
    Jag tror att huvudsaken är att du har lämnat in en deklaration , ändra kan du göra i efterhand. Om du vill undvika straffavgift.

    SvaraRadera
  2. Tack du :)

    Det gick inte att deklarera dödsboet på nätet - jag hade inte den behörigheten…?? Men på papper funkar det. Och det kommer in försent. Återstår att se om jag åker på straffavgift. Morr...

    SvaraRadera