4 april 2015

Påsken är här

Och med den startar uteätarsäsongen! Jobbade sent på skärtorsdagskvällen, men hann ändå med att steka hamburgare på sjön. Långfredagen gjorde skäl för sitt namn. Hundpromenad, långfrukost, skidtur, kaffe med grannarna på sjön, hem och förbereda middagen, ut på sjön igen för att äta - pytt i panna och våfflor blev det. Ingen gick hem förrän solen gått ner och månen upp. 

Hunden fick också följa med - han njuter verkligen av att få vara med och ta del av allas uppmärksamhet. Att bli matad med korv är ju inte heller helt fel. Roligast var nog ändå när vi skulle hem och den elvaåriga jycken frivilligt hoppar upp och lägger sig bakom mig för att åka skoter för första gången i sitt liv. Tänk om man börjat träna honom som valp....

Förutom lite fjöstjänst ikväll, kunde familjen inte hålla sig längre. Ivrigt drog de med mig till verkstaden för att visa presenten de fixat, trixat med och tisslat och tasslat om hela veckan. Den är värd ett helt eget inlägg - kan inte bli mer "jag"!!!

4 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken på vad det är, nästan så jag måste komma direkt. Skynda dig att göra ett inlägg om din present..... Ha en riktigt bra dag i dag och ett stort grattis så ses vi snart!!!! �������� Linda och bustrollen

    SvaraRadera
  2. Fullt ös som vanligt ser jag! Vi har haft barnbarnen hos oss under påsklovsveckan, så vi har också haft många uteaktiviteter.
    Må så gott och ha en fin vårvecka!
    Kram Inga

    SvaraRadera
  3. Å vad häftigt att kunna tillbringa så mycket tid på sjön. Och jag är också nyfiken på presenten!
    Hälsn Marielle!

    SvaraRadera