30 januari 2017

Skidkul

Måhända att det kommer att bli mindre utförsåkning än på väldigt, väldigt länge den här vintern, men i gengäld har jag på allvar återfunnit glädjen i längdåkningen. Det går inte fort, men det är en ren njutning. Dessutom har jag ju nu fått prova på skate lite mer på riktigt. En genomgång med proffsen på lägret i Åkersjön, lånat sonens längre stavar - och provåkt hans skateskidor en kort, kort bit.

När föret är som den här vintern - klisterföre varannan dag, typ - då är ju skate verkligen att föredra. Inga vallningsbekymmer, liksom. Och som igår, när det är stenhårt, så himla snabbt och kul! Vi formligen svischade fram i spåren sonen och jag - synd bara att han inte har samma tålamod - jag kunde åkt hur långt som helst, men dryga milen och max en timma var mer hans målsättning.

Idag hade jag mer begränsat med tid - trots att jag infört mitt livs första friskvårdstimma (tycker jag kan få unna mig det på min, på papperet, arbetslösa dag). Med nysnön som föll i natt, blev det bra mycket kärvare, men samtidigt ännu vackrare rent visuellt. Fast ändå - det känns som en dröm att glida fram mellan tallarna i  sakta mak.

Så högst upp på prioriteringen på önskelistan - just nu - står ett par skateskidor med tillhörande pjäxor och lite längre stavar. Det sista har jag nog nästan löst redan. Tänker att F kanske ska få ett par nya, lättare stavar till tävlingen - och vips kan jag ta över hans gamla.

3 kommentarer:

  1. Kul med skidorna fram, men har du aldeles glömt kameran nu förtin?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näej, inte helt. Men prioriterad har den väl inte heller varit, direkt. Dessutom har jag en stor mängd bilder från i somras som ligger och pockar på att bli redigerade.....

      Radera
  2. Vill bara säga HEJ till dig och hoppas att du har det bra!
    Jag bloggar som du ser inte så mycket numera, men är aktiv på instagram varje dag. Det är många av mina bloggvänner som gjort likadant, så jag träffar dom där. Om du skulle komma på att bli instagrammare, så hittar du mig på @agni48.
    Kram till dig från den halvsovande bloggaren Äppelblom!
    Inga

    SvaraRadera