23 juli 2019

Sommar 2019

Som den springer förbi den här sommaren 2019. Inget badväder ännu - om du är badkruka som jag - men fina, soliga dagar och egentligen alldeles perfekt temperatur om man inte gillar värme.

Jag har varit ledig sedan midsommar - och ingenting har jag fått gjort. Bussresor, ideella uppdrag och mängder av sömn har tagit plats för andra, semesteraktiga roligheter.  Jo, lite har vi hunnit - fars i Föling och en konsert och ett åttioårskalas. Men dito 50-års tackade vi nej till. Orken fanns inte.

Kajaken har jag inte hunnit lufta, liksom motorcykeln. En ligger i båthuset, den andra står i snickarboden (!) Jag har visst en vecka kvar av obokad tid, så kanske? Men. Det var visst några utbetalningar som skulle göras för TK, några bilder som kommunen behöver, LOK-stöd som inte är registrerat för skidklubben..... och - ja, huset är ju fortfarande ostädat.

Men kossorna är på sommarbete och jag har påbörjat bok nr 5 sedan skolan slutade, så det är dumt att klaga. Önskar bara att vi någon gång kunde få ett normalt liv, med tid över för varandra, odling och en pysslig trädgård. Grilla och dricka i vin i goda vänners sällskap. Göra en utflykt, sitta i båten på sjön. Utan att känna stress och dåligt samvete.

Vi kompenserar dock uteblivet semestermode med getmese och getost på det överblivna tunnbrödet sedan i julas, goda middagar och sovmorgnar. Motionen lyser med sin frånvaro, extrakilona lägger sig tillrätta, men ändå: - någon cykeltur på nya stigar har det blivit, en röjning av farstun och fortfarande ambitioner om storstädning. Och innan skolan börjar ska vi ha hunnit med ytterligare några bussresor, förhoppningsvis en sommardans, höskördsfika, lite Yra och någon utomhusmiddag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar