24 maj 2009

Helgens nyheter

Killarna har länge haft en studsmatta överst på önskelistan. Vi sa att om de sparade hälften själva, så skulle vi skjuta till resten. Ett annonsblad från Jula gjorde processen kort. I fredags åkte LG och grabbsen till sta'n på shoppingtur - det har hoppats en hel del här i helgen kan jag lova. Även jag har provat på. Men i ärlighetens namn - tanter över 40 som slarvat med knipövningarna får vissa oönskade bieffekter av hoppandet. Men kul var det, så här ska knipas (och hoppas!!) framöver.

Våra vinbärsbuskar har fått nytt stöd i livet, oerhört efterlängtat av somliga här på gården. Det blev kanske inte så vackert - ser mest ut som en installation av en mindre begåvad och tämligen misslyckad konstfacksstudent, eller nå't - men ruskigt ändamålsenligt blev det.


3 kommentarer:

  1. Men du Anneli! Har du inte lite för många järn i elden nu? Jag är rädd att du bränner ut dig min vän. För mycket jobb och stress är ju bevisligen inte bra.
    Jag hoppas att du kan säga nej.

    Det finns ett -(minus) med sommaren och det är alla insekter, inte minst getingar som jag hatar och mygg.

    Stor kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar studsmattor.. De får barnen att röra på sig, och det behöver de i kontrast till alla tevespel och dataspel..

    Nackdelen är väl skaderiskerna då.. ;) (vis av erfarenheter..)

    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Katarina: Lugn!! Det är så här varje vår / försommar. Sedan är det jättekul att jobba som en tok fram till augusti då jag får två veckors semester och sover som en stock, hemma, i tältet på fjället och - ja där jag får och kan!

    Men lite otur med sommarpersonalen har vi allt haft i år...

    Leia: Jodå - skaderisken är väl anledningen till att vi spjärnat emot så hårt hittills.

    SvaraRadera