24 maj 2009

Stjäl mig några minuter..

Felix åker traktor med LG - han avböjde vänligt men bestämt något leksällskap av kompisar idag - han ville i stället jobba med pappa.

Erik cyklade iväg till bästisen, en liten stund -"mer orkar jag nog inte", som han själv uttryckte det.

Vi är nog lite möra allihopa idag. Här har varit mer än full rulle. Jag har jobbat som en tok onsdag och fredag - många timmar med högt tempo. Lämnade broschyren kl 15.30 i fredags och hoppas att jag hittat alla små fel vid sista korret. Har dragits med en lätt huvudvärk under arbetsdagarna - inre stress, tror jag. Sommarpersonal är inte heller löst till 100% ännu.

Torsdagen plockade vi skräp för fotbollens räkning längs E 14. Faktiskt roligare än det låter - träffade och pratade, skämtade och fnissade med en hoper föräldrar som man sällan träffar annars. Hemma gjorde LG ett ryck med vinbärsbuskarna och resten av familjen hjälpte till ända till kl 24.00.

Igår var det städning på föreningshuset, samtidigt som vi hade 3 extrakillar för deras föräldrar hjälptes åt med en flytt. Sedan grillades det och åts god mat här hemma. Kul och trevligt.

Idag tvättar jag - igen - ska försöka få till trädgårdslandet, tänkte ta en tur på hojen för att hämta lilla K:s doppresent - men där är stängt, så det blev en halvtimmas jobb och några minuter vid datorn i stället innan solen lockar mig ut att gräva lite igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar