17 juli 2009

Att inte tillhöra målgruppen

Fritidsresor har valt sina rutschkanetestare. Naturligtvis blev det inte vi. De har valt en mamma, 10-år yngre än mig (och supersmal!), med änglalik dotter. "Ja' ä' inte bitter!" Nehej då! Konstaterade bara kallt att den familjen åker utomlands varje år och har poolbadvana - de tillhör ju liksom målgruppen! Vi sparade i "hundra" år, åkte på egen hand till ett resmål som inga Vattenrutschkaneland har. Rätt höga odds som potentiella charterresenärer, om jag ska vara ärlig.

Fast det hade varit kul! Får se när resorna kommer ut till våren om det ändå kan vara värt att spara till en charter.

Annars kollar jag som besatt flygpriser till Zürich och Geneve i september. Har fått en invitation av en vän där nere - och om du läser detta - ta't lugnt!! Inget är klart ännu! Men en idé föddes i min lilla hjärna - syster fyller ju 40 i höst, tänk om bara hon och jag kunde njuta lite vandring i alperna på tu man hand en helg??? Jag skulle gärna ge henne det i present, om hon bara tycker det är kul och uppskattar det. Och så verkar det faktiskt! Återstår nu bara att övertyga två karlar att de klarar hem och barn och jobb i några dagar, hur bra som helst utan oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar