27 juli 2009

En vecka kvar

Nu har jag gjort min premiär som guide på Blomstervandring till Ansätten. Puh! Kan ju lugnt säga att de stackars försökskaninerna inte fick världens bästa tur - ösregn och nervös guide....

Men, det var en mamma till Erics kompis och hennes väninna, så det var trevligt att gå med dem och de allra flesta blommorna kom jag faktiskt ihåg! Till nästa år ska jag träna mer på att kunna berätta lite mer, om och kring de små växterna. Nu missade vi ju dessutom mina "favoriter", ovan trädgränsen. För i det mindre roliga vädret valde vi att vända vid stugan.

Syrran med familj har varit här. De åkte på Fäviken, klarade sig undan regnet och var jättenöjda med Timmermans- och Jocke Smålänningshower. Lite godkänd shopping hade de också hunnit med.

Grabbarna följde med faster på Cirkus Scotts utomhusföreställning i sta'n. De hade inte heller haft något regn och föreställningen fick med beröm godkänt.

Idag har det mesta dock gått i regnets tecken - släkten åkte hem, jag tog en cykeltur till buan, ville inte plocka blöta jordgubbar, så farmor har väl fryst in 10 liter till idag.

Har fortsatt kolla flygtider till Schweiz - resan blir av! Det blir min present till syster, som hon verkar vara glad över - 5 dagar, bara hon och jag på vandring i alperna. Känns otroligt bra, må jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar