28 december 2009

Rekord




Nu har vi slagit rekord - igen. Hela familjen sover som små murmeldjur. F visar prov på sin kommande tonårstid genom att aldrig vakna, om vi inte väcker honom. Här är fortfarande sjukt, men LG har fixat snöröjning, lite fakturor och en sväng i verkstaden. E har byggt värsta största tekniklegot alldeles själv - jag har sorterat. Han har mycke' lego den pojken. Det har snöat. Och snöat, så killarna byggde fina snögrottor igår.

Det var en seg förkylning det här. Jag har inte varit ut, mer än till tvättstugan då, på flera dagar. Jag orkar ingenting just. Och är döless på att inte orka. Vill vara ute i snön, åka skidor, promenera, leva. Alvedon har blivit min bäste vän.

Händer ju inget för barnen heller när jag är så däckad. Men de verkar trivas med det. Att se på film, ta det lugnt och slappa. Så vi gör väl så, några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar