16 augusti 2014

Ihärdig formsvacka

Okej - en bil med dåliga glödstift (förmodligen/förhoppningsvis inget värre) - en bil med punka. Återstod att köra motorcykel, alltså. Då lägger batteriet av på den. Gång på gång, fastän vi laddat och fixat. En gång hade den vänligheten att göra det hemma på gårdsplanen, men en annan gång var jag 3,5 mil hemifrån. Gissa om sambon upphöjdes till hjältestatus när han kom kl 22.30 på kvällen och laddade och startade min hoj med hjälp av startkablar? Hade det varit en vanlig sommar hade jag ställt bort den nu och funderat på en lösning till våren, men nu hade jag ju planerat en längre MC-tur med jobbarkompisen innan sommaren säger adjö på riktigt. Får nog boka in ett "doktorsbesök" till veckan.

Sedan är det väl tur att sambon inte är lika spontan som jag - när jag tog en närmare koll på de datum jag fantiserade om att åka till Kanarieholmarna, visade det sig att vi är ju redan uppbokade samma datum. På en bussresa till Stockholm med Opera på Artipelag. Biljetter redan beställda och betalda, så det är ju inget man bara avbokar sådär i en hast. Insåg ungefär samtidigt att den resan även kolliderar med Dansnatta i Föllinge - höstens roligaste inslag de senaste tre åren är alltså bara att stryka från kalendern. Lite surt att det var tvunget kollidera……

På jobbet gick det bättre på veckans två kvällsmöten, men på Turistbyrån är det öken. Tur att vi går tillbaka till ordinarie öppettider i morgon. Det här känns mest bara trist - min "lunchrast" är roligast hittills idag, då jag sitter och skriver detta blogginlägg.

Men ikväll blir det kul igen - ska på avskedskalas och äta kräftor hos kompisen som åker utomlands för att jobba i tio månader. Senast vi var på samma kräftskiva var innan mina barn var födda. Fast vi har ju naturligtvis träffats i andra former! Hur som helst, eftersom jag är rätt säker på att sommaren definitivt är på väg att göra sorti, tar jag på mig den nyinköpta sommarklänningen. Kanske lite "fööör" somrig och "fööör" mycket klänning för att äta kräftor med några vänner en kväll, men vad sjutton! Annars hänger den ju där i garderoben till ingen nytta ända till nästa sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar