12 augusti 2014

Någon tyckte nog att "nu får det räcka"

Jag har ju haft en helt fantastisk sommar fastän jag jobbat större delen - gör ju som inget när man jobbar deltid och kan nyttja ledig tid i våra fantastiska näromgvningar. De senaste dagarna har dessutom varit övermänskligt bra - Brolle på fredag (kräver ett eget inlägg, så fort jag får tid), Tractorpulling på lördag OCH dans på Fröjdholmen (svettigt som tusan, men roligare än roligast) sedan en sväng till skogen på söndagen som avslutades med "man-tager-vad-man-haver-middag" med en familj från grannbyn (tanken var att det skulle bli pizzasöndag i Föllinge, men pizzerian hade ju semesterstängt...)

Visserligen hittade jag inte inte så många hjortron, men den där promenaden är alltid lika trevlig och på vägen hem stannade jag och plockade  en 3-4 liter hallon till. Bara så där. Passade ju extra bra, för nu blev det hallonkaka med vaniljvisp till efterrätt - Larsdagen till ära.

Måndagsförmiddagen ägnades åt bärrensning i solen, hönsskötsel och tvätt. Sedan bar det av till sta'n för att komplettera  grabbarnas garderober inför skolstarten. Riktigt roligt när de börjar veta vad de vill ha - och dessutom hittar det på rea!! På hemvägen var vi bjudna på middag hos finaste familjen i Ås. Gott, mysigt och roligt att få umgås lite.

Men där tog det nog stopp. Någon tyckte att nu, nu har du haft det alldeles för bra ett tag. Välkommen ner på jorden igen. Så med ett huvud fyllt av alla fina upplevelser, tankar på kommande bär- och svampplockarrajder och annan logistikplanering på hög nivå, går ju bilkörningen (utan något som helst sällskap på vägen av andra trafikanter) naturligtvis per autopilot anpassad för Autobahn, ungefär. Jag känner mig rätt säker på att bilden från fartkameran blir lika bra den här gången, så det är bara att hjälpa till med de statliga finanserna - igen. Så klantigt!!! Känns lite surt nu när jag faktiskt inte använt blyfoten på väldigt, väldigt länge..... Som grädde på moset, när jag skulle åka nu på morgonen hade bilen ena framhjulet helt platt. Punktering. Modell rejäl.

Jorå, det verkar som att formtoppen är i avtagande.

8 kommentarer:

  1. Punkteringen kanske lagar av sig självt om du ställer hjulet åt sidan som det gjorde för oss. K gjorde ju punktering när ni var här. Maken pumpade upp det och monterade tillbaka det på bilen. Det är fortfarande luft i det......
    Jag tror att någon av de andra damerna luftade hjulet för att de ville se när vi bytte hjul :D
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha!! Det tror jag med!!

      Funkade ungefär lika här - drängen lagade däcket, men det är så dåligt, så jag väntar nog ändå med att köra tills de nya vi beställt kommit ;)

      Radera
  2. Irriterande som fasen, detta med fotot alltså. Jag har nyss fått hem en beställning jag också. Inte särskilt bra bild och jädrigt dyrt :-S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ohhh så skönt att inte vara ensam om att gå till den fotografen. Känns inte lika mycket "jag är dummast i världen " då….

      Radera
  3. Det där med traktorpulling verkar vara populärt.. Vi hörde mycket om det på radio Jämtland.. Du hörde inte när min gubbe var med i radio Jämtland förresten.. De efterlyste hemvändare och besökare så min gubbe ringde.. Tyvärr har jag inte fått höra det men väldigt många vi känner hade hört det..
    Nu är vi hemma igen och jag längtar redan tillbaka..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej - hörde inte din gubbe!! Har inte hört radio alls nästan i sommar inser jag nu…. Traktorpulling är poppis - men inte någon sport i min smak, diretkt, måste jag erkänna….

      Radera
  4. Här på västkusten har sommaren varit helt otrolig men jag tror ändå att ni haft ett snäpp bättre. Inbillar mig att ni där uppe inte alltid har sådana somrar. Inte vi heller i och för sig men det känns som att vi här nere är mer kräsna. Härligt att ta del av dina bilder och allt du håller på med. Ska försöka läsa lite oftare men det har varit mycket denna sommar.
    Kram Inger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej gud nej - vi är verkligen inte bortskämda med somrar som denna! Jag har bott här i 24 år och tycker no g att det är första gången som det varit sommar "på riktigt". Helt underbart!!!

      Radera