6 mars 2015

Womens Freeride 2015

Bild lånad från Womens Freeride Camp 2015
Det blir inget camp för mig i år. Det får inte plats. Varken tidsmässigt eller ekonomiskt. Det känns rätt vemodigt. Särskilt när jag tänker på vad fjolårets camp betytt för mig. Av glädje, teknik, självförtroende och skidlycka. Men i år funkar det alltså inte. Trasig bil, jobb som väntat och lagt sig på hög, bussreseproduktion som ligger efter och en massa oförutsedda utgifter.

Därför kommer jag, som lovade stå först i kön för att få vara med även i år, inte vara på plats när ett gäng tjejer åter samlas i Kittelfjäll för att umgås, utmana sig själva, kanske lära sig något nytt, men framförallt  - åka skidor och ha attan så kul i massor av natursnö!!

När jag tänker tillbaka är nog fjolårets camp den enskilt utvalda episod som gjort störst skillnad skidåkningsmässigt för mig. Utan camp - inga nya lössnöskidor som vi redan haft så mycket kul med. Utan camp - inte självförtroendet att hänga på killarna i skogen nu på sportlovet. Utan camp - inte tekniken att forcera högar av lös snö, som förut åsamkat mig så stora bekymmer.

Återstår bara att önska ett STORT GRATTIS till tjejerna som gjort det kloka valet att vara på plats i år. Ni har verkligen något att se fram emot, jag lovar!!!

Och så kan jag ju inte låta bli att hoppas att jag för egen del, någon fler gång i mitt återstående skidåkarliv, återigen får tillfälle att vara med på ett sådant läger.......

3 kommentarer:

  1. Trist att du inte kunde vara med på Campet, men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen.

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det kommer nya år som du kan vara med! Låter otroligt roligt i alla fall. Många kramar från Marielle!

    SvaraRadera
  3. Du är säkert påét igen nästa år Anneli :) Det sitter ju inte direkt fast hos dig så det är bara att sikta dit ----------> :D Må så gott. Kram Katarina.

    SvaraRadera