21 december 2015

Lite julkänslor ändå


Årets tomtetur fick vi dra till skogs på riktigt för att hitta lite stämning och framförallt snö. Men säg den lycka som varar beständigt? Knappt hade vi hunnit få i oss lite glögg och lussebullar (jodå - mördarbröden gick åt - tacksamt!) förrän regnet formligen sköljde ner över oss. Alla blev blöta, tomtarna frös och pepparkakorna lagom kladdiga. Sedan regnade det konstant i 4 timmar. Vägarna blev till isgator igen och jag hade inga förhoppningar om att något som ens liknade vitt skulle finnas kvar på gården, men, men - helt grönt är det faktiskt inte.

Hur som - innan regnet kom var alla glada, kanske främst byns tre sextonåringar  - de hade alla klarat skoterkortet på förmiddagen, så nu körde de själva till eftermiddagens aktivitet. Kul att vi kan samla ca 30 personer från 1 till 53 år på en fika mitt i skogen en gång om året. Och visst är det är rackarns trivsamt med marschaller, eld, tomtar och mysfaktor som heter duga, där mitt under storgranarna.

Annars har jag långsamt fortsatt med julförberedelserna. Två kaksorter bakade. Tre julklappar inhandlade. Grabbarna har hämtat gran och inköpslistan för julmaten är skriven. Ska jobba en dag till, men sedan så ska jag njuta av sömn, choklad, skinka och bra böcker i en heeel vecka. Hoppas få till någon skidåkning och en och annan hundpromenad också, för motionerandet har helt blivit åsidosatt de senaste jobb- och mötesintensiva veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar