15 juni 2010

Entreprenörsskapets baksidor

Det ska f-n vara mor och sambo till ett gäng entreprenörer....

Jag hittade fantastiskt billigt flyg från Vaernes till Nice augusti. Har i nätterna tre letat boende och hittat ett par riktigt bra och prismässigt rimliga alternativ i lägenhet med pool ett stenkast från havet. Nu snackar vi kap - en hel vecka för hela familjen för mindre än 12 000!

Jag hade bara glömt en liten detalj. Att checka med familjen först. Så medan jag ägnat tid åt att drömma om "la Mediterranee" och "vin rouge" på terrassen, har de planerat inköp av såväl grisar som hönor. Och kanske en tupp. Sedan ska ägg och fläsk säljas och den stora vinsten tänker visst ingen tala om för mig vad den ska användas till.

Japp. Jag får tydligen dispens att fly till fjälls några dagar. Själv. Resten av sommaren lär även jag ingruppera mig i ledet för att ta hand om Nöffe och Knorre och Prillan och Agda och allt vad de nu skulle heta.

Och egentligen passar det ju bara bra, när jag nu ska vara ledig så mycket. Djurönskningarna har ju funnits även hos mig i omgångar. Men lite surt känns det ju ändå, när vi för en gångs skull kunde ha haft råd med lite sol och värme på rivieran i "La France".....

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att man får drömma å det är alldeles gratis :O) Kram! Det blir nog en liten tripp till Åre i sommar också, den här gången med barna.

    SvaraRadera