19 juni 2010

I brist på eget njuter jag av deras

Jag skriver manus till måndagens radioinspelning. Ska vara sommarpratare på lokalradion. Lät kul när jag tackade ja, men jag vill gärna att det ska bli precis som jag tänkt och helst bra. Så'nt tar tid. Särskilt när man inte är van.

Hur som helst. Det passar alldeles utmärkt att fixa med när regnskurarna kommer och går och det är prinsessbröllop på TV:n hela dagen. Grabbarna kommer in lite av och till. Lagomt nyfikna, lagomt intresserade med fjolårets trevliga bröllop i färskt minne.

- Ett så'nt där bröllop vill jag gå på, säger E.
- Eller ha själv. Jag lovar bjuda dig mamma!

Man tackar. Succer for bröllop, som jag är. Väl framme vid middagen stiger jublet i vardagsrummet när rätt nr 2 presenteras: Landöröding!!! F funderar lite och utbrister:

- Men, mamma! När var de här och fiskade då???

6 kommentarer:

  1. Du länkar väl till programmet så vi andra kan få höra sen???
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Hmm...Teknik är ju inte min starka sida. Hur länge kan det ligga kvar på SVT Play tro? Undersöker... :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också ätit Landöröding :D
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  4. Jag skulle hemskt gärna vilja lyssna när du sommarpratar. Är i Krokoms närradio eller radio Jämtland? När tid datum??? Kram Katarina.

    SvaraRadera
  5. Stina på viklajuni 23, 2010

    Halloj!
    Var hos din kära syster för en fantastiskt färgning-slingning-klippning.
    Hon berättade då om det nya spännande som väntar dig framöver.
    Stort Grattis, fasen vilken roligt grej!!!
    Lycka till med sommarpratet också :)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Helena : Nix, fixade sig inte - du får tro på mitt ord!

    Sjôntorparn: Nästa gång tar vi fram finservisen ;)

    Katarina: Ähum, tänkte försöka fixa elfel över hela Krokom när det beger sig... Är Krokoms Radion och, OK då , talar om när jag vet!

    Stina: Tack, tack! Saknar möjligheten att läsa dina ord, men tror mig förstå anledningen. Jag håller på dig!!

    SvaraRadera