12 september 2010

En vecka kvar

Dags att göra sitt val - igen. Mest märks det väl på att så fort man slår på radion är det någon valdebatt, reklaminslagen på TV:n har ändrat karaktär och valsedlarna kommer neddimpandes i brevlådan.

Solidaritet har alltid varit en självklarhet för mig, liksom medvetenheten om att förutsättningarna för att driva företag är intimt förknippade med möjligheten att bygga vidare på välfärden. Nöten att knäcka är vilket parti som, i mitt tycke, bäst kan uppfylla dessa (vid första anblicken) något motstridiga mål. Men mitt engagemang vill ändå inte infinna sig som förr.....

Fanns det en avgörande fråga som gick som ett gränsdike mellan blocken, som i Sollefteås fall, kanske min glöd skulle tändas igen. Annars tycker jag nog, liksom många andra, att debatten alltför ofta hålls på en låg nivå och känner mig nog aningen velig och osäker på vad alla vallöften egentligen innebär om de nu verkligen infrias i förlängningen.

Men rösta ska jag, om det så mot förmodan skulle bli blankt.
För den rättigheten avstår jag inte.

2 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort här!
    Och BRA Annelie, huvudsaken vi ytnyttjar vår rösträtt så får man för min del gärna rösta blankt, även om det helst skulle vara rött ;)
    Kan meddela också att även sossarna faktiskt är för ett gynnande företagsklimat, för att generera i jobb, dock inte ökade rikedomar till de som redan har mer än de mäktar med att förbruka...

    SvaraRadera
  2. Tack, tack Stina! Jag är nog kanske mer politiskt påläst än vad man kan utläsa av dessa rader ;) men saknar tyvärr engagemanget från förr...

    SvaraRadera