4 november 2012

Ljus i novembermörkret


Många dagar utan inlägg blev det. Kanske fick jag lite skrivkramp efter Bodil Marlmstens ord:
"....att den skrivandes plikt är att respektera vartenda ord, minsta skiljetecken och aldrig skriva så mycket som ett SMS utan kärlek till att skriva det."
Men mest har det varit mycket annat. Många olika saker. Umgåstid med folk jag träffar sällan på kvällarna,  ordinarie arbetsuppgifter och ett akut slutförande av bokförings- och bokslutsjobbet för klubben. Det senare tog tid, mycket tid, men allt stämmer. Skönt! Jag har också hunnit med en ljuständarsväng på gravarna, en film, en busstädning, lite plock härinne och kossorna är inne i fjöset nu. Så det har inte gått någon nöd på vare sig mig eller någon annan av oss.

Däremot har det inte funnits tid för promenader, kultur eller seriös städning, för den tiden har jag lagt på idog koll av olika resesajter, blocket och dylikt. Det lutar åt en resa i present när sambon fyller 50. Vi har hittat ett alternativ reguljärt med privat boende som är överkomligt i pris, fastän det är mitt i vintern och han vill till värmen långt bort. Det är bara obokat just nu, förutsatt att barnen får ledigt några extra dagar runt sportlovet.

5 kommentarer:

  1. Det var alldeles för kategoriskt sagt, i mitt tycke. Malmsten är ofta intressant, men jag kan inte säga att jag gillar henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan absolut så vara. Men jag gillar henne skarpt - en stentuff "tant" som inte är rädd att sticka ut hakan, inte rädd att vara obekväm och står för det, hela vägen. Så där som jag förmodligen aldrig kommer att bli, diplomat ut i fingerspetsarna och aningens konflikträdd som jag är.....

      Radera
  2. En liten kvällshälsning!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med resa. Hoppas skolan tillåter att barnen ska ha extra ledigt. Härligt att ha nåt kul att se fram emot :)
    kramis

    SvaraRadera